top of page
pozadi-blogu.jpg

ČLÁNKY

Stočené tachometry jsou stále velký problém

Nákup ojetého vozu z autobazaru je sice levnější než, když si pořídíte nové vozidlo, ale může přinést další výdaje. Podvody s najetými kilometry a skrytá poškození jsou na evropském trhu s ojetými vozy zcela běžné, což vede k vysokým nákladům na údržbu, občasným mechanickým problémům a obavám o bezpečnost.


Ze studie, kterou v Česku provedla společnost carVertical zabývající se zpracováním automobilových dat, vyplývá, že levnější vozy v zemi mají častěji stočený tachometr.


Nejlevnější auta jsou ta nejrizikovější

Studie ukázala, že 1 z 9 ojetých vozů v Česku má stočené kilometry, což naznačuje, že podvody s tachometrem jsou běžné a řidiči by měli být při nákupu vozidla obezřetní. Kupci se mohou obávat podvodu zejména při koupi vozu do 118 000 Kč - 11 % všech vozidel s touto cenovkou mělo totiž stočené kilometry.


"Kupující, kteří hledají levnější vůz v České republice, jsou vystaveni zejména vyššímu riziku, že narazí na vůz se stočenými najetými kilometry. Přestože šance na to, že kupující narazí na vůz se stočeným tachometrem je značná i v jiných cenových relacích, koupě drahého vozu se stočenými najetými kilometry bude mít za následek vysoké nepředvídané výdaje a sníženou zůstatkovou hodnotu," říká Matas Buzelis, automobilový expert ze společnosti carVertical.


Ze všech vozů v ceně 118 000 - 235 000 Kč, které společnost carVertical v Česku prověřila – mělo 8,8 % stočené kilometry. Vozidlo, které má pozměněný stav najetých kilometrů má nejen nižší hodnotu, ale také může být velmi těžké naplánovat jeho servis.


Nejbezpečnější vozidla ke koupi se nachází v rozmezí 235 000 - 354 000 Kč a 472 000 - 708 000 Kč – pouze 6,8 % ze všech prověřených vozidel mělo stočené kilometry. Stále se však jedná o vysoké číslo a řidiči riskují ztrátu statisíců korun.


Až u poloviny vozidel v Česku byla v minulosti zjištěna nějaká škoda

Přestože šance, že v Česku narazíte na vozy se stočenými kilometry, je nižší než v některých zemích střední a východní Evropy, výzkum naznačuje, že vyhnout se vozu, který netrpí špatnou historií, je opravdu těžké.


Až 41,3 % vozů s cenou do 118 000 Kč v Česku se stalo účastníkem nehody nebo utrpělo jinou škodu. Šance na výskyt nějaké škody navíc stoupají spolu s cenovkou drahých vozů.


"Přestože nejlevnější vozy mají nejméně záznamů o škodách, je možné si to vysvětlit tím, že řidiči levnějších nebo starších vozů mají tendenci drobné nárazy a škrábance ignorovat. Zatímco majitelé dražších vozů obvykle škody pojišťovnám hlásí," vysvětluje Buzelis.


Nejvíce škodních událostí utrpěli vozy v hodnotě od 235 000 Kč do 472 000 Kč – až u 51,2 % z těchto vozů došlo k nehodě.


Podle automobilového experta může mít vozidlo s historickými škodami mechanické a bezpečnostní problémy, které mohou vést ke značným výdajům za opravy, a proto je důležité si vůz před koupí důkladně prověřit a zkontrolovat.

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page