top of page

Na kterém novém BMW proděláte nejméně?

  • 28. 5. 2023
  • Minut čtení: 3

ree

BMW patří již léta k nejžádanějším automobilovým značkám na světě a v dohledné době se to pravděpodobně nezmění. Dokonce i v zemích, které upřednostňují vozy ekonomické třídy, se BMW na trhu s ojetými vozy stále jeví jako silná značka. Zachovávají si však vozy BMW svou hodnotu a jsou všechny modely srovnatelné?


SUV mají vyšší zůstatkovou hodnotu

ree

V posledním desetiletí jsou vozy SUV trendem a ani automobily značky BMW nejsou výjimkou. Řada X má nejlepší zůstatkovou hodnotu ze všech vozů BMW a předstihuje i známé modely, jako je řada 3 nebo řada 5.

Tříleté BMW X1 má zůstatkovou hodnotu 62,4 %, což znamená, že ztrácí téměř 38 % své prodejní ceny. Po 5 letech jeho hodnota klesne na 48,8 % a po 10 letech na 24,5 %. Ve všech věkových skupinách vozů si největší hodnotu drží SUV značky BMW: 3 roky staré X3 má zůstatkovou hodnotu 49,8 %, X5 - 66,6 % a X6 - 73,3 %. To jsou skvělá čísla ve srovnání s vozy BMW, které nepatří do kategorie SUV.

Modely X samozřejmě nejsou nesmrtelné – během delší doby může hodnota výrazně klesnout. Deset let stará X6 má zůstatkovou hodnotu pouze 21,7 %, přičemž tato čísla jsou podobná napříč všemi modely: X1 má pouze 24,5 %, X3 - 28,4 % a X5 - 20,3 %. Jinými slovy, X6 sice patří mezi nejdražší SUV na trhu, ale po 10 letech ztrácí většinu své hodnoty.

Kupující nových BMW chtějí dostat veškerý komfort, luxus a nejnovější inovace. Na trhu s ojetými vozy je to však mnohem méně podstatné, protože kupující dávají přednost vozům, které jsou levnější na údržbu.


Některé modely ztratí během 3 let více než polovinu své hodnoty


Modelová řada 7 je jedním z nejdražších modelů v nabídce BMW. Po opuštění dealerství však jeho hodnota opravdu rychle klesá. Tříleté BMW řady 7 má zůstatkovou hodnotu 40,5 %. Po dosažení desetileté hranice u tohoto modelu hodnota klesá až na 14,4 %.

BMW řady 7 je určeno pro specifické zákazníky, kteří si cení luxusu a společenského postavení. Nicméně komplikovaná a nákladná údržba činí toto BMW na trhu s ojetými vozy méně atraktivním. Lidé, kteří hledají ojetý vůz, chtějí obvykle utratit co nejméně za opravy. Staré BMW 7 není v tomto ohledu zrovna rozumnou volbou.

Prudký nárůst popularity SUV připravil klasické vozy o značnou část trhu, což snižuje jejich zůstatkovou hodnotu. BMW řady 3 a řady 5 během prvních tří let ztratí polovinu své hodnoty. Po 10 letech má řada 3 zůstatkovou hodnotu 18 %, zatímco řada 5 - 19,3 %, což je méně než kterýkoli vůz řady X.


Sportovní modely typu kupé mohou být dobrou investicí, ale má to háček


ree

Některé exkluzivní modely, jako je řada 6, mají sice po 3 letech vysokou zůstatkovou hodnotu (90,9 %), ale po uplynutí této doby začíná hodnota rychle klesat. U 5 let staré řady 6 zbývá pouze 56,2 % hodnoty, což je značný pokles za pouhé 2 roky.

Po 5 letech končí záruka výrobce, což zvyšuje náklady na údržbu řady 6. Jelikož se jedná o luxusní model, nikdo nechce riskovat vysoké náklady na údržbu a tržní cena klesá.

Není se čemu divit, vzhledem k tomu, že mnoho vozidel na trhu ojetin se prodává se skrytými vadami, jejichž oprava je nákladná. Luxusní vozy, jako je BMW řady 6, jsou hlavními adepty na podobné podvody s ojetými vozy, protože prodejci mají z překrucování pravdy velký prospěch. V důsledku toho se nákup drahých kupé – v pátém roce jejich amortizace - doporučuje až po prověření historie vozu a důkladné prohlídce.

Totéž platí pro sportovní modely BMW, jako jsou M2, M3 nebo M5, které si po celá léta udržují vysokou zůstatkovou hodnotu. Některé starší generace vozů M mohou být dokonce dražší než před 10-20 lety, kdy opouštěly výrobní závod. Tento růst hodnoty však nemá mnoho společného s běžnými aspekty – jedná se o vozy vyhledávané sběrateli a nadšenci.


Data vychází z průzkumu společnosti carVertical, která se zabývá historií vozidel.










bottom of page