top of page

Výsledky vyhledávání

Pro „“ bylo nalezeno 374 položek

  • Test DS9 E-Tense 360 4×4: Když ani to nejlepší nestačí

    S auty je to jednoduché, tedy většinou. Buď se vám líbí nebo ne. Ale občas se vyskytne takové, které tuhle jednoduchou rovnici naruší. Pro mě je to DS9. Už jsem se s ním setkal několikrát a nikdy jsem ho vlastně nedokázal pochopit. Teď se mi do rukou dostala nejhonosnější a nejvýkonnější varianta E-Tense 360 4×4, navíc mi doma zůstala dvakrát déle, než je u testů běžné. Porozumíme si konečně? HYBRIDNÍ POHON: 80% PŘEVODOVKA: 75% PODVOZEK: 85% ZPRACOVÁNÍ: 95% RADOST Z JÍZDY: 80% Číst více...

  • Test Peugeot 508 SW PSE: Nejrychlejší kombi, které neexistuje

    Historie Peugeotu je protkána vším možným. Mohli jste od nich koupit auta obyčejná i auta naprosto šílená. Auta dostupná i luxusní a teď si od nich můžete koupit i auto, které neexistuje. HYBRIDNÍ POHON: 80% PŘEVODOVKA: 75% PODVOZEK: 95% ZPRACOVÁNÍ: 90% RADOST Z JÍZDY: 65% Číst více...

  • Test Mazda 3 e-SkyActiv-X 186: Opravdu je tak dobrá, jak se říká?

    Mazda 3 se mi roky nepochopitelně vyhýbala. Přitom jsem toho o ní tolik slyšel. Konečně si ale můžu tenhle dluh smazat, protože jsem se posadil do té nejzajímavější verze – nejsilnější benzín s manuální převodovkou. Je skutečně tak dobrá, jak se říká? MOTOR: 90% PŘEVODOVKA: 95% PODVOZEK: 95% ZPRACOVÁNÍ: 90% PRAKTIČNOST: 80% Číst více...

  • Test Mitsubishi ASX 1.6 HEV: Musíme si pomáhat

    ASX, stěžejní model značky, na jehož druhou generaci jsme museli čekat 13 let a prožít tři facelitfy první generace. Čekání je konečně u konce. Akorát nové ASX není až tak úplně Mitsubishi. Mělo sice vlastní vývoj, základ ale využívá z Renaultu Captur, což samo o sobě nemusí být špatně. Podařilo se ale Japoncům dát crossoveru dostatek vlastní chuti? HYBRIDNÍ POHON: 80% PŘEVODOVKA: 70% PODVOZEK: 75% ZPRACOVÁNÍ: 70% PRAKTIČNOST: 70% Číst více...

  • Test Citröen C4-X: Trojboj rozumu

    Co je nejohranější fráze automobilového světa posledních let? Že už se nedělají auta pro normální lidi. Že je všechno drahé, nacpané baterkami a díky přemíře dotykového ovládání neergonomické. Ale nepodléhejte panice. Je tu totiž jedno auto, které vám dá na výběr benzín, diesel, i ty baterky – pokud o ně budete stát. Má obří kufr, je větší než dvojková Octavia, má uvnitř kupu čudlíků a přitom se dá stále koupit hluboko pod půl milionu. Tak se mi zdá, že podmínek „auto pro lidi“ plní dost … Zkusil jsem všchny druhy pohonů a zdá se, že Citröen C4X dělá na papíře vlastně všechno správně. Přesto mi něco říká, že jednoduché to mít určitě nebude. MOTOR: 90% PŘEVODOVKA: 90% PODVOZEK: 85% ZPRACOVÁNÍ: 70% PRAKTIČNOST: 80% Číst více...

  • Test Volkswagen Polo GTI Edition 25: Kapesní Muscle Car

    Volkswagen Polo GTI přijíždí v limitovaném provedení Editon 25, kterých se k nám podívá jen stovka. Je to ale něco víc, než jen pár nálepek a plaketka na prahu dveří? Polo GTI Edition 25 uzavírá pro Volkswagen kruh. Vůbec první Polo GTI se představilo světu v roce 1998 jako limitovaná edice 3000 kusů. Je tedy víc než příhodné, že se s veřejností jako limitovaná edice i rozloučí. Za těch 25 let se ale řada věcí změnila. MOTOR: 90% PŘEVODOVKA: 80% PODVOZEK: 95% ZPRACOVÁNÍ: 75% RADOST Z JÍZDY: 80% Číst více...

  • Test ojetiny Volkswagen Golf 8: Zánovní se vyplatí nejvíc

    Dostal jsem do testu Golfa poslední generace z bazaru. Navíc ještě v dost oholené verzi se základním čtyřválcem a minimální výbavou. Nemůžu říct, že bych se na týdenní soužití dvakrát těšil, ale jak dny plynuly, došli mi dvě věci. Zaprvé – pořídit zánovní Golf místo nového dává až nečekaně velký smysl. Zadruhé – novináři mají často trochu zkreslený pohled na to, jaká auta ve skutečnosti lidem doporučují. Číst více...

  • Mercedes-Benz G580 – Konečně Géčko na baterky

    Asi se to dřív nebo později stát muselo. Terénní legenda a nejchlupatější auto od Mercedesu přijíždí v elektrickém provedení. A podle mě je to pro jednou vynikající zpráva. Mercedes-Benz G není potřeba představovat. Nebudu vám tu tak vypisovat historii modelu, ani co z něj dělá takovou ikonu – o to se určitě postarají ostatní weby. Pojďme rovnou k věci: co čekat od elektrické novinky? Prvním překvapením je název. Žádné EQG, ani G-EV, ani G-EQ. Prostě jen G580. Je to matoucí? Možná, ale ta snaha za každou cenu elektrické modely odlišovat od běžné produkce je občas zbytečně křečovitá, a Mercedes tu zvolil jednoduchý přístup. Děkuji. K technice již tak jednoduchý přístup nezvolili. Elektrické géčko má svým způsobem posouvat hranice, takže se pod jeho maskáči děje opravdu hodně. O pohon se starají čtyři motory a čtyři převodovky – ANO, čtyři. Ty dávají dohromady 432 kW a 1164 Nm. Aby se auto nezastavilo na kraji Pařížské, má v břiše baterii s využitelnou kapacitou 116 kWh, která by měla zajistit dojezd 473 kilometrů. Maximální dobíjecí výkon je 200 kW, a ať máme čísla komplet, na stovku se podívá za 4.7 sekundy (zatím nejde od AMG verzi). Teď si pojďme blíže rozebrat pohonné ústrojí. Čtveřice elektromotorů je integrována přímo do žebřinového rámu, a jsou umístěny co nejblíže ke kolům. Každé kolo dostalo vlastní motor, aby se dal výkon řídit pro každé jedno co nejpřesněji, což zajistí skvělé ovládání v terénu. Taky díky tomu umí G580 tankovou otočku (zadejte do Youtube G-Turn, uvidíte, je to zábava). Tato funkce se možná zdá trochu cirkusová, v těsných prostorech ale bude k nezaplacení (myslím v terénu, ne podzemním parkovišti). Další off-roadovou funkcí jsou virtuální uzávěrky diferenciálů. Ty jsou vyřešeny pomocí vektorování točivého momentu, a pomáhají nejen s ovládáním na silnici, ale suplují i mechanické uzávěrky diferenciálů, které tu pochopitelně být nemůžou. Zmíněné převodovky jsou tu taky čtyři – logicky pro každé kolo jedna. Díky tomu lze pro každé kolo volit redukci v poměru 2:1 při zařazení LOW RANGE. Když už jsme u toho terénu, tak i akumulátor je přizpůsoben drsnému zacházení. Je integrován přímo do rámu, a chráněný jak proti kroucení, tak proti průniku vlhkosti. G580 zvládne brodit až 850 mm, což je víc než spalovací příbuzný. Samotná baterie je taky chráněna 26 milimetrů silným hliníkovým krytem. Poškodit baterii je tak v terénu téměř nemožné, a spodek auta můžete využívat jako „saně“. Stoupavost je 100 %, světlá výška minimálně 250 mm, boční náklon 35 stupňů, přední nájezdový úhel 32, zadní 30,7, přejezdový 20.3 stupně. Klasická sbírka působivých „Géčkových“ čísel. Novinkou je taky funkce „offroad cock-pit“ díky které vidíte i to, co se děje pod autem. Přední kamery zpožďují obraz, a vy tak vidíte v podstatě skrz kapotu – fajn věc, když nemáte spottera. Taky je zde funkce „G-STEERING“ která výrazně snižuje poloměr otáčení. Automaticky se reguluje točivý moment na jednotlivých kolech, a auto se tak otáčí víc kolem zadního vnitřního kola, čímž eliminujete potřebu několika manévrů pro jedno otočení. Zdá se, že G580 bude přesně takové off-roadové zvíře, jak od „Géčka“ očekáváme. Automobilka se dokonce nechala slyšet, že svého spalovacího sourozence v mnohém mimo silnice překoná. Což vlastně není až takové překvapení, protože elektrické motory umožňují dokonalejší regulaci výkonu, a terénem se tak dokážou prokusovat s větší precizností. Na to, jak to bude ve skutečnosti, si budeme muset ještě chvíli počkat, ale elektrická verze se jeví jako ideální doplnění nabídky, nehledě na to, že její samotná existence koupí osmiválcovým monstrům pár let života navíc. Osobně vítám, že bateriová verze nenahrazuje všechny ostatní, ale dává víc na výběr. Někdo chce jezdit terénem potichu, někdo chce projet městem, a nevidět tolik zvednutých obočí, někdo chce zkusit něco nového. A dokud máme na výběr, je vše v pořádku.

  • Našli jsme auto s opravdu nízkou spotřebou: Není to hybrid, ale opovrhovaný diesel

    Během nedávného testování se nám podařilo odhalit jedno auto s až překvapivě nízkou spotřebou. O to zajímavější to je, že to nebylo auto s jakoukoli formou elektrifikace. Naopak, mělo spalovací motor a navíc naftový. Diesely teď čelí největšímu tlaku a spousta automobilek od nich odchází. Co se týká spotřeby, jsou však stále na samotné špičce. Číst více...

  • Vyzkoušeli jsme ojetou Teslu Model X: Její opotřebení nás vyvedlo z míry

    Tesla je automobilka, která stojí za rozmachem elektromobility. Jako první dokázala globálně prorazit s čistě elektrickými auty a velcí hráči dodnes hledají recept na její úspěch. Auta však vyrábí tak krátce, že je velice těžké soudit jejich životnost. Bazarových kousků se už ale objevuje dostatek a já se na jeden takový podíval. Je kvalita a spolehlivost těchto kalifornských vozů tak katastrofální, jak hlásají klávesnicoví bojovníci? Číst více...

  • Nejčastěji stáčená auta u nás? Překvapivě nevede Škodovka

    Pozor na stočené tachometry by měli Češi dávat především u německých aut. Vyplývá to ze studie společnosti carVertical. Nejvíce podvodů odborníci zaznamenali u vozů  Porsche Cayenne. Které další modely jsou z hlediska stočených kilometrů rizikové a které naopak můžete koupit téměř bez obav? Ačkoli je trh s ojetými automobily transparentnější než dřív podvody s tachometry nezmizely.  Zákazníci stále přicházejí kvůli nepoctivým prodejcům o miliony a zdá se, že situace se v dohledné době nijak zásadně nezmění. Společnost carVertical, která se zabývá zpracováním automobilových dat, provedla v Česku již 4. ročník průzkumu, jehož cílem bylo zjistit, u kterých modelů dochází k podvodům se stočenými kilometry nejčastěji, a zvýšit tak informovanost kupujících. Analýza se zaměřovala na aktuální přehledy historie vozů v období od listopadu 2022 do listopadu 2023. Německé značky jako nejvíce rizikové Nejvíce podvodů s počtem najetých kilometrů v Česku bylo zaznamenáno u vozů Porsche Cayenne – 15,07 % všech prověřených vozidel mělo stočený tachometr. Jde o významná čísla, která naznačují, že až 1 ze 7 vozů Cayenne v ČR může mít stočené kilometry. V těsném závěsu za ním se umístilo BMW řady 6 (11,72 %), Mercedes-Benz třídy CLS (9,49 %), Peugeot 206 (9,09 %) a Audi TT (9,03 %). Hned sedm z dvacítky nejčastěji stáčených modelů v Česku bylo vyrobeno automobilkou Audi. Vozy této značky jsou mezi podvodníky oblíbené – na trhu je totiž velká poptávka po ojetých vozidlech vyšší třídy v dobrém stavu. Pozor na prémiové modely Změnit stav najetých kilometrů je často mnohem snazší u novějších vozidel. Vzhledem k tomu, že jsou v nich všechny komponenty propojeny, stačí podvodníkům jen správná technika, aby upravili stav tachometru a uměle tak navýšili hodnotu vozu. Odborníci varují, že bez prohlídky historie auta může být obtížné stočené kilometry odhalit. Z dvacítky nejčastěji stáčených aut v Česku bylo 15 prémiové třídy, což znamená, že u vozů ekonomické třídy nedochází ke stáčení kilometrů tak často. Manipulace s tachometrem u prémiových modelů značek, jako jsou Audi, Volvo, Porsche, Land Rover nebo Mercedes-Benz, umožňuje nepoctivcům vydělat více peněz. Zároveň nechtějí riskovat, že je při prodeji běžného hatchbacku, u kterého stočí kilometry, přistihnou příslušné orgány a oni na tom vydělají jen pár tisíc. Nejméně rizika hrozí u Audi A4 a Opelu Astra Audi A4 je s podílem 5,48 % nejméně rizikovým vozem na seznamu. Je tedy třikrát nebezpečnější koupit ojeté Porsche Cayenne než A4. Opel Astra (5,6 %), Mercedes-Benz třídy ML (5,86 %), Audi Q7 (6,13 %) a Land Rover Range Rover (6,42 %) patří rovněž mezi auta s nízkým počtem stočených kilometrů. Při výběru ojetého vozidla ale není v bezpečí před podvodníky nikdo, proto je velmi důležité zkontrolovat historii najetých kilometrů a záznamy o poškození. Doporučuje se také auto otestovat při zkušební jízdě a kvůli prohlídce navštívit seriózního prodejce. V opačném případě se kupující vystavují riziku finanční ztráty a mohou dokonce ohrozit svou bezpečnost. Žebříček 20 nejčastěji stáčených modelů v Česku: Porsche Cayenne 15,07% BMW 6 Series                                    11,72% Mercedes Benz CLS – Class            9,49% Peugeot 206                                      9,09% Audi TT                                              9,03% Jeep Grande Cherokee                    8,96% Audi A7                                               8,67% Fiat 500                                              8,48% Audi A5                                               8,36% Fiat Freemont                                    8,28% Audi A8                                              8,23% Audi A3                                               7,78% Mercedes - Benz S-Class                7,43% Volvo V70                                         7,25% Seat Ibiza                                           6,71% Land Rover Range Rover                 6,42% Audi Q7                                              6,13% Mercedes - Benz ML-Class            5,86% Opel Astra                                         5,60% Audi A4                                              5,48%

  • Test BMW iX1 xDrive30: Nejlepší kup mezi elektromobily?

    ELEKTRICKÝ POHON: 80% DOJEZD: 90% PODVOZEK: 90% ZPRACOVÁNÍ: 95% PRAKTIČNOST: 90% BMW iX1 xDrive 30 není BMW v pravém slova smyslu, pořád je to ale auto, které velmi dobře jezdí a překvapivě patří k těm nejlevnějším v celé kategorii. Obecná pravda tvrdí, že elektromobily jsou drahé. Tečka. To je ale jen jeden pohled na věc. Oni totiž spíš mění zažitá pravidla a dnes se běžně děje, že mainstreamové značky výrazně zdražují, zatímco prémioví výrobci zlevňují – říkejme tomu třeba bateriový paradox. BMW iX1 je toho dobrým příkladem, protože jde o jednu z nejlevnějších cest k elektrickému SUV. Vlastně je levnější než Škoda Enyaq. Číst více...

bottom of page