Výsledky vyhledávání
Pro „“ bylo nalezeno 377 položek
- Poprvé za volantem nového BMW X3. Design bude dráždit, ale motory zahřejí u srdce
Žádná jiná automobilka na světě nedokáže každým jedním modelem vyvolat tak vášnivou debatu. BMW se skutečně stalo mistrem provokací. Za poslední roky nepředstavilo snad jediné auto, které by se neobešlo bez nějakého pozdvižení. A nová X3 v tomto směru opravdu tlačí na pilu. Její design bude tak polarizující, že možná zastíní i ten fakt, že tohle je přesně to SUV, na které jsme všichni čekali. Proč? Protože je narvané nejmodernější technologií, ale nezapomíná na tradice. Stále má motor uložený podélně, primárně pohání zadní nápravu, pod kapotou se střídá řada dieselů a benzinů, a dokonce dojde i na šestiválec. A aby toho nebylo málo – vůbec nedostane plně elektrickou variantu, jako tomu bylo doteď. Je tedy čas jásat? Vyrazil jsem do Německa na premiérové svezení, abych zjistil, co se ukrývá za touhle progresivní tvářičkou. Číst více...
- Když náklady nejsou téma, může být v autě i 17 km nití. Rolls-Royce Cullinan Series II bere dech
Víte, jsem obyčejný kluk, který má rád obyčejné věci. Nijak si nelibuji v tom, když se na mě upírá příliš pozornosti a otevřeně přiznávám, že některým trendům absolutně nerozumím. Například jak může někdo zaplatit za tričko ekvivalent týdenního nákupu pro pětičlennou rodinu jen kvůli tomu, že je něm blyštivý znáček. Jak někdo může dát průměrný plat za boty jen kvůli tomu, že se v nich vyfotil někdo známý. Vždyť tričko za dvě stovky bez potisku mě oblékne stejně, adidasky za patnáct stovek mě donesou stejně daleko. Nevidím důvod připlácet si za stejnou službu jen pro „lepší image“. Přesto cítím, jak v tomto mém názoru bublá pokrytectví, protože otevřeně obdivuju vozy Rolls-Royce – přitom by jeden řekl, že jde jen o obyčejné nástroje přepravy. Ale to by se pletl. Číst více...
- Test MG 5: Rodina na baterky
Trh s elektrickými vozy je velmi štědrý. Tedy pokud chcete SUV, protože jak se zdá, výrobci tvrdohlavě odmítají vyrábět jiné karoserie a třeba na takové praktické elektrické kombi jsme si museli pěkně počkat. MG přijíždí s modelem 5, což je podle jejich vlastních slov první elektrické kombi na českém trhu. A to není tak úplně pravda… ELEKTRICKÝ POHON: 80% DOJEZD: 95% PODVOZEK: 70% ZPRACOVÁNÍ: 70% PRAKTIČNOST: 80% MG 5 bohužel působí trochu zastarale. Je to ale komfortní auto za slušné peníze, které konečně do světa elektromobility přináší trochu tradiční praktičnosti. Číst více...
- Test DS9 E-Tense 360 4×4: Když ani to nejlepší nestačí
S auty je to jednoduché, tedy většinou. Buď se vám líbí nebo ne. Ale občas se vyskytne takové, které tuhle jednoduchou rovnici naruší. Pro mě je to DS9. Už jsem se s ním setkal několikrát a nikdy jsem ho vlastně nedokázal pochopit. Teď se mi do rukou dostala nejhonosnější a nejvýkonnější varianta E-Tense 360 4×4, navíc mi doma zůstala dvakrát déle, než je u testů běžné. Porozumíme si konečně? HYBRIDNÍ POHON: 80% PŘEVODOVKA: 75% PODVOZEK: 85% ZPRACOVÁNÍ: 95% RADOST Z JÍZDY: 80% Číst více...
- Test Peugeot 508 SW PSE: Nejrychlejší kombi, které neexistuje
Historie Peugeotu je protkána vším možným. Mohli jste od nich koupit auta obyčejná i auta naprosto šílená. Auta dostupná i luxusní a teď si od nich můžete koupit i auto, které neexistuje. HYBRIDNÍ POHON: 80% PŘEVODOVKA: 75% PODVOZEK: 95% ZPRACOVÁNÍ: 90% RADOST Z JÍZDY: 65% Číst více...
- Test Mazda 3 e-SkyActiv-X 186: Opravdu je tak dobrá, jak se říká?
Mazda 3 se mi roky nepochopitelně vyhýbala. Přitom jsem toho o ní tolik slyšel. Konečně si ale můžu tenhle dluh smazat, protože jsem se posadil do té nejzajímavější verze – nejsilnější benzín s manuální převodovkou. Je skutečně tak dobrá, jak se říká? MOTOR: 90% PŘEVODOVKA: 95% PODVOZEK: 95% ZPRACOVÁNÍ: 90% PRAKTIČNOST: 80% Číst více...
- Test Mitsubishi ASX 1.6 HEV: Musíme si pomáhat
ASX, stěžejní model značky, na jehož druhou generaci jsme museli čekat 13 let a prožít tři facelitfy první generace. Čekání je konečně u konce. Akorát nové ASX není až tak úplně Mitsubishi. Mělo sice vlastní vývoj, základ ale využívá z Renaultu Captur, což samo o sobě nemusí být špatně. Podařilo se ale Japoncům dát crossoveru dostatek vlastní chuti? HYBRIDNÍ POHON: 80% PŘEVODOVKA: 70% PODVOZEK: 75% ZPRACOVÁNÍ: 70% PRAKTIČNOST: 70% Číst více...
- Test Citröen C4-X: Trojboj rozumu
Co je nejohranější fráze automobilového světa posledních let? Že už se nedělají auta pro normální lidi. Že je všechno drahé, nacpané baterkami a díky přemíře dotykového ovládání neergonomické. Ale nepodléhejte panice. Je tu totiž jedno auto, které vám dá na výběr benzín, diesel, i ty baterky – pokud o ně budete stát. Má obří kufr, je větší než dvojková Octavia, má uvnitř kupu čudlíků a přitom se dá stále koupit hluboko pod půl milionu. Tak se mi zdá, že podmínek „auto pro lidi“ plní dost … Zkusil jsem všchny druhy pohonů a zdá se, že Citröen C4X dělá na papíře vlastně všechno správně. Přesto mi něco říká, že jednoduché to mít určitě nebude. MOTOR: 90% PŘEVODOVKA: 90% PODVOZEK: 85% ZPRACOVÁNÍ: 70% PRAKTIČNOST: 80% Číst více...
- Test Volkswagen Polo GTI Edition 25: Kapesní Muscle Car
Volkswagen Polo GTI přijíždí v limitovaném provedení Editon 25, kterých se k nám podívá jen stovka. Je to ale něco víc, než jen pár nálepek a plaketka na prahu dveří? Polo GTI Edition 25 uzavírá pro Volkswagen kruh. Vůbec první Polo GTI se představilo světu v roce 1998 jako limitovaná edice 3000 kusů. Je tedy víc než příhodné, že se s veřejností jako limitovaná edice i rozloučí. Za těch 25 let se ale řada věcí změnila. MOTOR: 90% PŘEVODOVKA: 80% PODVOZEK: 95% ZPRACOVÁNÍ: 75% RADOST Z JÍZDY: 80% Číst více...
- Test ojetiny Volkswagen Golf 8: Zánovní se vyplatí nejvíc
Dostal jsem do testu Golfa poslední generace z bazaru. Navíc ještě v dost oholené verzi se základním čtyřválcem a minimální výbavou. Nemůžu říct, že bych se na týdenní soužití dvakrát těšil, ale jak dny plynuly, došli mi dvě věci. Zaprvé – pořídit zánovní Golf místo nového dává až nečekaně velký smysl. Zadruhé – novináři mají často trochu zkreslený pohled na to, jaká auta ve skutečnosti lidem doporučují. Číst více...
- Mercedes-Benz G580 – Konečně Géčko na baterky
Asi se to dřív nebo později stát muselo. Terénní legenda a nejchlupatější auto od Mercedesu přijíždí v elektrickém provedení. A podle mě je to pro jednou vynikající zpráva. Mercedes-Benz G není potřeba představovat. Nebudu vám tu tak vypisovat historii modelu, ani co z něj dělá takovou ikonu – o to se určitě postarají ostatní weby. Pojďme rovnou k věci: co čekat od elektrické novinky? Prvním překvapením je název. Žádné EQG, ani G-EV, ani G-EQ. Prostě jen G580. Je to matoucí? Možná, ale ta snaha za každou cenu elektrické modely odlišovat od běžné produkce je občas zbytečně křečovitá, a Mercedes tu zvolil jednoduchý přístup. Děkuji. K technice již tak jednoduchý přístup nezvolili. Elektrické géčko má svým způsobem posouvat hranice, takže se pod jeho maskáči děje opravdu hodně. O pohon se starají čtyři motory a čtyři převodovky – ANO, čtyři. Ty dávají dohromady 432 kW a 1164 Nm. Aby se auto nezastavilo na kraji Pařížské, má v břiše baterii s využitelnou kapacitou 116 kWh, která by měla zajistit dojezd 473 kilometrů. Maximální dobíjecí výkon je 200 kW, a ať máme čísla komplet, na stovku se podívá za 4.7 sekundy (zatím nejde od AMG verzi). Teď si pojďme blíže rozebrat pohonné ústrojí. Čtveřice elektromotorů je integrována přímo do žebřinového rámu, a jsou umístěny co nejblíže ke kolům. Každé kolo dostalo vlastní motor, aby se dal výkon řídit pro každé jedno co nejpřesněji, což zajistí skvělé ovládání v terénu. Taky díky tomu umí G580 tankovou otočku (zadejte do Youtube G-Turn, uvidíte, je to zábava). Tato funkce se možná zdá trochu cirkusová, v těsných prostorech ale bude k nezaplacení (myslím v terénu, ne podzemním parkovišti). Další off-roadovou funkcí jsou virtuální uzávěrky diferenciálů. Ty jsou vyřešeny pomocí vektorování točivého momentu, a pomáhají nejen s ovládáním na silnici, ale suplují i mechanické uzávěrky diferenciálů, které tu pochopitelně být nemůžou. Zmíněné převodovky jsou tu taky čtyři – logicky pro každé kolo jedna. Díky tomu lze pro každé kolo volit redukci v poměru 2:1 při zařazení LOW RANGE. Když už jsme u toho terénu, tak i akumulátor je přizpůsoben drsnému zacházení. Je integrován přímo do rámu, a chráněný jak proti kroucení, tak proti průniku vlhkosti. G580 zvládne brodit až 850 mm, což je víc než spalovací příbuzný. Samotná baterie je taky chráněna 26 milimetrů silným hliníkovým krytem. Poškodit baterii je tak v terénu téměř nemožné, a spodek auta můžete využívat jako „saně“. Stoupavost je 100 %, světlá výška minimálně 250 mm, boční náklon 35 stupňů, přední nájezdový úhel 32, zadní 30,7, přejezdový 20.3 stupně. Klasická sbírka působivých „Géčkových“ čísel. Novinkou je taky funkce „offroad cock-pit“ díky které vidíte i to, co se děje pod autem. Přední kamery zpožďují obraz, a vy tak vidíte v podstatě skrz kapotu – fajn věc, když nemáte spottera. Taky je zde funkce „G-STEERING“ která výrazně snižuje poloměr otáčení. Automaticky se reguluje točivý moment na jednotlivých kolech, a auto se tak otáčí víc kolem zadního vnitřního kola, čímž eliminujete potřebu několika manévrů pro jedno otočení. Zdá se, že G580 bude přesně takové off-roadové zvíře, jak od „Géčka“ očekáváme. Automobilka se dokonce nechala slyšet, že svého spalovacího sourozence v mnohém mimo silnice překoná. Což vlastně není až takové překvapení, protože elektrické motory umožňují dokonalejší regulaci výkonu, a terénem se tak dokážou prokusovat s větší precizností. Na to, jak to bude ve skutečnosti, si budeme muset ještě chvíli počkat, ale elektrická verze se jeví jako ideální doplnění nabídky, nehledě na to, že její samotná existence koupí osmiválcovým monstrům pár let života navíc. Osobně vítám, že bateriová verze nenahrazuje všechny ostatní, ale dává víc na výběr. Někdo chce jezdit terénem potichu, někdo chce projet městem, a nevidět tolik zvednutých obočí, někdo chce zkusit něco nového. A dokud máme na výběr, je vše v pořádku.
- Našli jsme auto s opravdu nízkou spotřebou: Není to hybrid, ale opovrhovaný diesel
Během nedávného testování se nám podařilo odhalit jedno auto s až překvapivě nízkou spotřebou. O to zajímavější to je, že to nebylo auto s jakoukoli formou elektrifikace. Naopak, mělo spalovací motor a navíc naftový. Diesely teď čelí největšímu tlaku a spousta automobilek od nich odchází. Co se týká spotřeby, jsou však stále na samotné špičce. Číst více...