top of page

Výsledky vyhledávání

Pro „“ bylo nalezeno 364 položek

  • Nejčastěji stáčená auta u nás? Překvapivě nevede Škodovka

    Pozor na stočené tachometry by měli Češi dávat především u německých aut. Vyplývá to ze studie společnosti carVertical. Nejvíce podvodů odborníci zaznamenali u vozů  Porsche Cayenne. Které další modely jsou z hlediska stočených kilometrů rizikové a které naopak můžete koupit téměř bez obav? Ačkoli je trh s ojetými automobily transparentnější než dřív podvody s tachometry nezmizely.  Zákazníci stále přicházejí kvůli nepoctivým prodejcům o miliony a zdá se, že situace se v dohledné době nijak zásadně nezmění. Společnost carVertical, která se zabývá zpracováním automobilových dat, provedla v Česku již 4. ročník průzkumu, jehož cílem bylo zjistit, u kterých modelů dochází k podvodům se stočenými kilometry nejčastěji, a zvýšit tak informovanost kupujících. Analýza se zaměřovala na aktuální přehledy historie vozů v období od listopadu 2022 do listopadu 2023. Německé značky jako nejvíce rizikové Nejvíce podvodů s počtem najetých kilometrů v Česku bylo zaznamenáno u vozů Porsche Cayenne – 15,07 % všech prověřených vozidel mělo stočený tachometr. Jde o významná čísla, která naznačují, že až 1 ze 7 vozů Cayenne v ČR může mít stočené kilometry. V těsném závěsu za ním se umístilo BMW řady 6 (11,72 %), Mercedes-Benz třídy CLS (9,49 %), Peugeot 206 (9,09 %) a Audi TT (9,03 %). Hned sedm z dvacítky nejčastěji stáčených modelů v Česku bylo vyrobeno automobilkou Audi. Vozy této značky jsou mezi podvodníky oblíbené – na trhu je totiž velká poptávka po ojetých vozidlech vyšší třídy v dobrém stavu. Pozor na prémiové modely Změnit stav najetých kilometrů je často mnohem snazší u novějších vozidel. Vzhledem k tomu, že jsou v nich všechny komponenty propojeny, stačí podvodníkům jen správná technika, aby upravili stav tachometru a uměle tak navýšili hodnotu vozu. Odborníci varují, že bez prohlídky historie auta může být obtížné stočené kilometry odhalit. Z dvacítky nejčastěji stáčených aut v Česku bylo 15 prémiové třídy, což znamená, že u vozů ekonomické třídy nedochází ke stáčení kilometrů tak často. Manipulace s tachometrem u prémiových modelů značek, jako jsou Audi, Volvo, Porsche, Land Rover nebo Mercedes-Benz, umožňuje nepoctivcům vydělat více peněz. Zároveň nechtějí riskovat, že je při prodeji běžného hatchbacku, u kterého stočí kilometry, přistihnou příslušné orgány a oni na tom vydělají jen pár tisíc. Nejméně rizika hrozí u Audi A4 a Opelu Astra Audi A4 je s podílem 5,48 % nejméně rizikovým vozem na seznamu. Je tedy třikrát nebezpečnější koupit ojeté Porsche Cayenne než A4. Opel Astra (5,6 %), Mercedes-Benz třídy ML (5,86 %), Audi Q7 (6,13 %) a Land Rover Range Rover (6,42 %) patří rovněž mezi auta s nízkým počtem stočených kilometrů. Při výběru ojetého vozidla ale není v bezpečí před podvodníky nikdo, proto je velmi důležité zkontrolovat historii najetých kilometrů a záznamy o poškození. Doporučuje se také auto otestovat při zkušební jízdě a kvůli prohlídce navštívit seriózního prodejce. V opačném případě se kupující vystavují riziku finanční ztráty a mohou dokonce ohrozit svou bezpečnost. Žebříček 20 nejčastěji stáčených modelů v Česku: Porsche Cayenne 15,07% BMW 6 Series                                    11,72% Mercedes Benz CLS – Class            9,49% Peugeot 206                                      9,09% Audi TT                                              9,03% Jeep Grande Cherokee                    8,96% Audi A7                                               8,67% Fiat 500                                              8,48% Audi A5                                               8,36% Fiat Freemont                                    8,28% Audi A8                                              8,23% Audi A3                                               7,78% Mercedes - Benz S-Class                7,43% Volvo V70                                         7,25% Seat Ibiza                                           6,71% Land Rover Range Rover                 6,42% Audi Q7                                              6,13% Mercedes - Benz ML-Class            5,86% Opel Astra                                         5,60% Audi A4                                              5,48%

  • Test BMW iX1 xDrive30: Nejlepší kup mezi elektromobily?

    ELEKTRICKÝ POHON: 80% DOJEZD: 90% PODVOZEK: 90% ZPRACOVÁNÍ: 95% PRAKTIČNOST: 90% BMW iX1 xDrive 30 není BMW v pravém slova smyslu, pořád je to ale auto, které velmi dobře jezdí a překvapivě patří k těm nejlevnějším v celé kategorii. Obecná pravda tvrdí, že elektromobily jsou drahé. Tečka. To je ale jen jeden pohled na věc. Oni totiž spíš mění zažitá pravidla a dnes se běžně děje, že mainstreamové značky výrazně zdražují, zatímco prémioví výrobci zlevňují – říkejme tomu třeba bateriový paradox. BMW iX1 je toho dobrým příkladem, protože jde o jednu z nejlevnějších cest k elektrickému SUV. Vlastně je levnější než Škoda Enyaq. Číst více...

  • Test ojetiny Opel Insignia Sports Tourer: Zapomenutý vůz, ale o to lepší

    Velké rodinné kombíčky jsou u nás stále v kurzu. Většina lidí jde na jistotu a skočí do Superbu nebo Passatu. Při současné situaci, kdy nová auta nejsou a bazarová rostou na ceně, to ale nemusí být tak dobrá volba. Může přehlížená Insignia generace B vyřešit vaši potřebu rodinného korábu a nezruinovat při tom vaši peněženku? Číst více...

  • Test Hyundai Kona Electric: Trochu více od všeho

    Hyundai Kona Electric je větší, vybavenější a lépe jezdí. Silné stránky předchůdce zachovala a navrch přihazuje nové triky. Dnes ale musí čelit daleko agresivnější konkurenci a bude-li chtít navázat na předešlé úspěchy, bude muset vyhrnout rukávy. Víte, co je těžší, než udělat skvělý první díl? Udělat stejně dobré (nebo lepší) pokračování. Fanoušci čekají od všeho více, zároveň ale chtějí zachovat esenci jedničky. Hyundai se teď snaží o svého Terminátora 2. ELEKTRICKÝ POHON: 80% DOJEZD: 90% PODVOZEK: 85% ZPRACOVÁNÍ: 90% PRAKTIČNOST: 85% Číst více...

  • Test ojetiny Honda Accord Type-S CL9: Sportování hlavou

    Když se řekne sportovní sedan, většinu jako první napadne BMW. Poháněná správná náprava, široký výběr motorů, početná komunita a obrovské množství aftermarketových dílů. No jo, co když ale nemáte chuť dělat si ze svého automechanika nejlepšího kamaráda, nebo vás prostě modrobílá  neláká? Audi jsou moc upjaté, Mercedesy měkké…nakonec musíte začít hledat na jiném kontinentu. A tady to začne být opravdu zajímavé. Číst více...

  • Test Mercedes-Benz GLC 300DE Coupe: Auto s bezednou nádrží?

    HYBRIDNÍ POHON: 100% PŘEVODOVKA: 95% PODVOZEK: 95% ZPRACOVÁNÍ: 95% PRAKTIČNOST: 75% Mercedes-Benz GLC 300DE jako jediné SUV na trhu kombinuje dieselový motor s plug-in hybridem a ve velké většině situací se to ukazuje jako geniální nápad. Má to ale svou cenu. Mercedes-Benz vždy patřil mezi automobilky, které problémy raději řešily, než aby přinášely nové. Například v bezpečnosti, kde se zasadil o sériové rozšíření airbagů, nebo v oblasti výkonu, kde přišel se vstřikováním. A samozřejmě nesmíme zapomínat na fakt, že vyřešil samotný problém s dopravou, když vynalezl automobil. A teď se Mercedes rozhodl vyřešit jeden z největších problémů naší doby. Číst více...

  • Test NIO EL6: Tento elektrický Číňan zašlape konkurenci do země

    Většina automobilek se dá charakterizovat jedním z následujících slov – spolehlivost, zábava, technologie. Ale je jedna automobilka, kterou definují otázky a tou nejčastější, kterou jsem si kladl, byla – „Jak?“. Tou automobilkou je NIO. ELEKTRICKÝ POHON: 95% DOJEZD: 85% PODVOZEK: 95% ZPRACOVÁNÍ: 95% PRAKTIČNOST: 100% Číst více...

  • Test Volkswagen Golf GTD: Grand Theft Diesel

    Na světě zůstává pár kontroverzí, které budou vždy vířit diskuze. Třeba ananas na pizze nebo diesel ve sportovním autě. My máme na výběr buď se držet zažitých předsudků, nebo si to zkusit na vlastní kůži a udělat si svůj názor. A víte co, já i ten ananas na pizze zkusil a vlastně to vůbec není špatný… MOTOR: 85% PŘEVODOVKA: 90% PODVOZEK: 90% ZPRACOVÁNÍ: 85% RADOST Z JÍZDY: 65% Číst více...

  • Test ojetiny Ford Focus RS Mk1: Zrodila se hvězda

    Když se ve správný čas na správném místě sejde parta správných lidí, které žene společná vášeň, může vzniknout něco opravdu výjimečného. A přesně to se stalo před osmnácti lety u Fordu a vzniklo tak 4501 aut, která jsou dodnes považována za zlatý standard kategorie hot hatchů. První generace Fordu Focus RS. Číst více...

  • Test ojetiny BMW M3 E46: Nesmrtelná klasika

    Trojkové BMW generace E46 je všechno, co si představujeme pod značkou BMW. Minimalistický nestárnoucí design, kvalita – a především fantastické jízdní vlastnosti, ať už sáhnete po jakékoliv verzi. To nejlepší ale přichází na vrchu potravinového řetězce, kde výborný základ okořenila parta nadšenců z divize M a jako třešničku přidala fantastický motor S54. Vznikla tak legenda, která přinesla to nejlepší z baworáků devadesátých let do nového tisíciletí. BMW M3 generace E46 je i 21 let od představení považována za jedno z nejlepších sportovních aut. A já mám dnes příležitost vrátit se v čase a osedlat tuhle legendu a to dokonce rovnou na okruhu. Tuhle cestu časem si hodlám rozhodně užít. Číst více...

  • Test ojetiny BMW M6 E63: Jediná svého druhu

    Píše se rok 2005, elektrifikace je cizí pojem, v šampionátu F1 se prohání monoposty s fantastickými uřvanými desetiválci, které točí téměř 20.000 otáček, a pro BMW pracuje kontroverzní Chris Bangle, který se nikdy nebál překročit jakoukoliv hranici. Doba, kdy se mohlo stát cokoliv. Teď jen pár čísel – 10 válců, 5 litrů, 507 koní a 8,250 tisíce otáček … Už se vám v hlavě určitě objevují obrázky exotických supersportů. Ale omyl. BMW M6 generace E63. Spojení revolučního designu a omračující techniky dalo vzniknout ultimátivnímu velkému Mku, které bylo koncem éry velkých atmosférických motorů u BMW. Jak dopadlo křížení velkého GT s tak extrémním motorem? Dozvíte se na řádcích níže. Číst více...

  • Test ojetiny Renault ZOE: Na kolik vyjde provoz a servis elektromobilu z bazaru?

    Ceny nových elektromobilů neklesají ani zdaleka tak rychle, jak by bylo potřeba a pro řadu lidí je to zásadní argument, proč setrvávají u spalovacích vozů. Proč to ale nevyřešit tak, jak se to u nás řeší už léta? Když je nové auto drahé, koupíme ho z bazaru. Je to vůbec bezpečné? Jak drahý čekat servis, kolik bude stát výměna baterie a vyplatí se vůbec ještě elektromobil, když ceny energií rostou? Číst více...

bottom of page